27.4.24

Τούμπα τα μελίσσια...μια εξωφρενική μέθοδος

Μία εξωφρενική μέθοδος που την εφαρμόζει ο μελισσοκόμος Γιάννης Κόλλιας 

Πάλι λάθος έκανα ; πάλι ανάποδα κράταγα την μηχανή!!!



Μπορείτε να μου πείτε σας παρακαλώ , ποιος τούμπαρε τα μελίσσια μου;

Ποιος έφερε τα πάνω κάτω;

Η αλήθεια είναι πως φέτος για πρώτη φορά μου σμηνούργησε μελίσσι. Όσο κι αν ακούγεται περίεργο , ο φόβος μου για την σμηνουργία με έκανε κάθε χρόνο να χωρίζω από το τέλος του Μάρτη όλα τα μελίσσια σε 2-3 ή τέσσερα σμήνη και να τα ενώνω λίγο πριν τις ανθοφορίες. Φέτος όμως μια κακή επιλογή κατασκευαστή κυψελών με καθυστέρησε με αποτέλεσμα 2 μελίσσια μου να σμηνουργήσουν . 2 από 250 δεν είναι τίποτα θα μου πείτε . Ναι αλλά όταν έκανα μια επιθεώρηση κόντεψα να το πάθω το εγκεφαλικό.
Ετσι πήρα την απόφαση να εφαρμόσω την μέθοδο ενός φίλου . Τούμπα στα μελίσσια για μια νύχτα και μετά πάλι όρθια.

Η όλη διαδικασία δεν πήρε πάνω από μισή ώρα για όλα τα μελίσσια . Μετά ύπνος και το πρωί πριν καλά καλά φέξει πάλι στο μελισσοκομείο.

Αφού έφερα τα μελίσσια στην θέση τους η περιέργεια με έτρωγε για το αποτέλεσμα. Όπως πιστεύω τρώει και εσάς. Λοιπόν . Τα αποτελέσματα δεν ήταν όπως τα περίμενα σε όλα τα μελίσσια μου. Παρατήρησα λοιπόν πως σε μελίσσια με βασιλοκέλια 4-5 ημερών το σύστημα απέδωσε 100% και δεν έμεινε τίποτα. Σε μελίσσια με προχωρημένα βασιλοκέλια το σύστημα δεν είχε επιτυχία απόλυτη αλλά σε πολύ μεγάλο βαθμό. Τώρα σε μελίσσια που είχαν σμηνουργήσει και είχαν σφραγισμένα κελιά , οι μέλισσες δεν χάλασαν κανένα , και οι μάνες που γεννήθηκαν από αυτά χαίρουν άκρας υγείας.
Συμπέρασμα : Αν λάβουμε υπόψιν μας πως η επιτυχία ήταν 100% στα μικρά βασιλοκέλια θα πρέπει να επαναλαμβάνουμε την διαδικασία κάθε 5- 6 μέρες το πολύ .
Μελίσσια που σμηνούργησαν δεν καταστρέφουν τα εναπομείναντα σφραγισμένα κελιά και θέλουν προσοχή.
Υπάρχει πιθανότητα να παίζει σημαντικό ρόλο η φυλή των μελισσών πράγμα για το οποίο δεν μπορώ να είμαι απόλυτος.
επικοινωνία:periskepsis@gmail.com

Δεν υπάρχουν σχόλια: