Με
την συνεχή αύξηση του αριθμού των μελισσοσμηνών και τον συνεχή
περιορισμό της μελισσοκομικής χλωρίδας (πυρκαγιές, εκχερσώσεις), η
μεταφορά των μελισσιών για την εκμετάλλευση των ανθοφοριών διαφόρων
περιοχών, θεωρείται πια σύμφυτη με την επαγγελματική μελισσοκομία.
Άλλωστε και από τα πολύ παλιά χρόνια η μελισσοκομία στην Ελλάδα
χαρακτηριζόταν ως νομαδική, καθώς η χώρα μας δεν διαθέτει στο μεγαλύτερο
της ποσοστό εκτάσεις ομοιόμορφης βλάστησης ικανές να συντηρήσουν όλο το
χρόνο, έναν αριθμό επαγγελματικών μελισσοκομικών μονάδων.Ανάμεσα
στις απαραίτητες γνώσεις που πρέπει να έχει ένας μελισσοκόμος, ως
προϋπόθεση επιτυχίας, είναι και η γνώση των μελισσοκομικών νομών που
μπορεί να εκμεταλλευτεί και των περιοχών που αυτές βρίσκονται. Έτσι κάθε
χρόνο - ανάλογα με τους στόχους του - θα πρέπει να καταστρώνει ένα
πρόγραμμα μεταφορών των μελισσιών του. Σημαντικό στοιχείο, αναφορικά με
τις περιοχές που θα επιλέξει, αποτελεί το γεγονός ότι, μία περιοχή όπου
συγκεντρώνονται πολλά μελίσσια, δεν αποτελεί κατ’ ανάγκη και την
καλύτερη δυνατή λύση. Κι αυτό γιατί σ’ αυτές τις περιοχές η πληθώρα των
μελισσοκομείων μπορεί να οδηγήσει σε μείωση των αποδόσεων, λόγω
ανταγωνισμού, μετάδοση ασθενειών, φαινόμενα λεηλασίας κ.α..
Για να μετακινηθούν κυψέλες σε μεγάλες αποστάσεις θα πρέπει να προετοιμαστούν :
- -να τοποθετηθούν συνδετήρες σε κάθε κινητό μέρος της κυψέλης (καπάκι, πυθμένας, κ.α.)
- -τα μελίσσια να περιέχουν όσο το δυνατό λιγότερο μέλι
- -οι κυψέλες να είναι σε καλή κατάσταση, όχι σάπιες, με ρωγμές ή ανοίγματα
- -εάν η εποχή της μεταφοράς χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα υψηλές θερμοκρασίες, τα μελίσσια είναι δυνατά -και η απόσταση που θα πρέπει να καλυφθεί μεγάλη, θα πρέπει να τοποθετηθούν στα μελίσσια εσωτερικοί τροφοδότες με νερό.
Το φόρτωμα των μελισσιών θα πρέπει να γίνεται βραδινές ώρες, όταν όλες οι συλλέκτριες έχουν επιστρέψει στις κυψέλες.Οι
μελισσοκόμοι θα πρέπει να φορούν άρβυλα και χονδρά γάντια, γιατί καθώς
το φόρτωμα γίνεται συνήθως στα σκοτεινά, υπάρχει κίνδυνος φιδιών ή
σκορπιών, ή ακόμα και αγκαθιών κ.α.Το
φόρτωμα γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να κυκλοφορεί ο αέρας ανάμεσα από
τις κυψέλες, ενώ δεν πρέπει να ξεπερνιέται το ωφέλιμο φορτίο και το
επιτρεπόμενο ύψος του αυτοκινήτου. Τα πλαίσια των μελισσιών να είναι
παράλληλα προς τις πλευρές του φορτηγού.Καλό
είναι το ταξίδι να γίνεται χωρίς διακοπή. Εάν οι θερμοκρασίες που
επικρατούν είναι υψηλές, τα μελίσσια διαβρέχονται σε τακτά χρονικά
διαστήματα με νερό.Η
κάθε ντάνα κυψελών θα πρέπει να δένεται καλά και στο τέλος όλο το
φορτίο μαζί, ώστε να παραμένουν όσο γίνεται ακίνητες κατά τη μεταφορά. Κατά
τη μεταφορά μελισσιών στο αυτοκίνητο θα πρέπει οπωσδήποτε να υπάρχουν
καπνιστήρι, καύσιμη ύλη, ξέστρο, μάσκες, σφυρί, καρφιά, γύψος,
εφημερίδες, ένας ψεκαστήρας με νερό και μερικά σακιά καλά χωρίς τρύπες.
Τα εφόδια αυτά μπορεί να αποδειχθούν πολύ χρήσιμα σε περίπτωση
μικροατυχήματος.
Όταν
τα μελίσσια μεταφερθούν στην νέα τους θέση και ανοιχθούν αμέσως, χωρίς
καμία προφύλαξη, τότε οι μέλισσες ξεχύνονται έξω και πετάνε, με
αποτέλεσμα να χαθούν. Υπολογίζεται ότι σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί να
χαθεί και το 25% του πληθυσμού ενός μελισσιού. Για να μην συμβεί αυτό θα
πρέπει πριν αφαιρεθούν οι είσοδοι από τα μελίσσια να ραντίζονται με
νερό, από τη σήτα αερισμού, να αφεθούν να ηρεμήσουν για 15 λεπτά και
έπειτα να ανοιχθούν με τη βοήθεια καπνού.
πηγή: melissokomia.gr
επικοινωνία:periskepsis@gmail.com
επισκεφθείτε την σελίδα μας στο facebook
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου