23.5.15

Μπλοκάρισμα με γύρη

Φέτος μου συνέβη σε ένα απο τα μελισσάκια μου ενα φαινόμενο που μου έχει ξανασυμβεί στο παρελθόν.
Είναι το μπλοκάρισμα της γονοφωλιάς με γύρη σε μονό μελίσσι.Διάβασα στο διαδίκτυο διάφορες εξηγήσεις οι οποίες εξηγούσαν μερικώς το φαινόμενο.
Ομως η πιο λογική εξήγηση είναι η ηλικία της βασσίλισας.Οποτε μου εχει συμβεί αυτό το φαινόμενο η βασσίλισα είναι πολύ μεγάλης ηλικίας και προφανώς δεν ελέγχει πλήρως τις ροές της γύρης αλλά και τις θέσεις που αυτή θα εναποτεθεί μέσα στην κυψέλη.
Αυτό συμβαίνει διότι εχει διαταραχθεί η ισσοροπία ωοτοκίας και γυρεοσυλλογής.Η απόδειξη είναι οτι σε άλλα μελίσσια με νεώτερες βασσίλισεςς η ισσοροπία γόνου-γύρης ήταν τέλεια.
Οταν τελείωσε η περίοδος της μεγάλης γυρεοσυλλογής μοίρασα αρκετά πλαίσια με γύρη σε άλλα μελίσια και έδωσα σε αυτό το μελίσσι άδεια πλαίσια για να γεννήσει η βασίλισσα παράλληλα προχώρησα σε αντικατάσταση της βασίλισσας.
Ενα άλλο πρόβλημα που μου έτυχε σε μελίσσια με παλιές βασίλισσες είναι οτι οταν έβαλα όροφο στα μελίσσια αυτομάτως στον όροφο είδα βασιλικά κελιά.Σε μελίσσια με νέες βασίλισσες κανένα δεν ανέπτυξε βασιλικά κελιά στον όροφο.
Αυτή είναι η απόδειξη για αντικατάσταση των βασιλισσών τουλάχιστον κάθε δύο χρόνια ώστε να διατηρείται η φυσική ισσοροπία του μελισσιού.

Δεν υπάρχουν σχόλια: